2013年7月8日 星期一

《增支部 3.107 經》:在聖(法)律之中,跳舞與歌唱是瘋狂的行為

pict 431

諸比丘!在聖(法)律之中,凡是歌唱即是「嚎啕大哭」;諸比丘!在聖(法)律之中,凡是跳舞即是「瘋狂」;諸比丘!在聖(法)律之中,凡是露齒大笑即是「稚氣」。
因此,諸比丘!在這裡,對於歌唱與跳舞,讓導致此情況的橋破壞掉,當足以對法喜悅時,你們只需微笑。」

‘Ruṇṇamidaṃ , bhikkhave, ariyassa vinaye yadidaṃ gītaṃ. Ummattakamidaṃ, bhikkhave, ariyassa vinaye yadidaṃ naccaṃ. Komārakamidaṃ, bhikkhave, ariyassa vinaye yadidaṃ ativelaṃ dantavidaṃsakahasitaṃ. Tasmātiha, bhikkhave, setughāto gīte, setughāto nacce, alaṃ vo dhammappamoditānaṃ sataṃ sitaṃ sitamattāyā’’ti. Pañcamaṃ.

此處,莊春江老師將最後一句的 sataṃ 解釋為「具念地」,菩提比丘不如此解釋。

沒有留言: